Internet connection (connexion)

Hello everyone

I am going on vacation on an island where there is no internet connection or bad reception that does not guarantee safe flights.

I’m leaving for a month and I’m in grade 3, what will happen on my return

I heard that when we did not connect a lot there was a risk of a cancellation

Will this happen to me

Bonjour tout le monde

Je vais partir en vacance dans une île où il n’y a aucune connexion internet ou une réception mauvaise ne permettant pas de garantir des vols surs.

Je pars pour un mois et je suis en grade 3 , que va t il se passer a mon retour

J ai entendu que quand on se connectait pas beaucoup il y avait des risques de rétrogation

Est ce que cela va m arriver

1 Like

While you are away your subscription will continue to run, and will not be cancelled unless it runs out. However you may lose your grade 3 depending on how much of your flight time is in the last 2 months.

If your flight time or landings in the last 90 days drop below what is required for grade 3 you will drop to grade 2, but you can regain grade 3 upon your return by doing more flights and patterns!

Si tu as fait beaucoup de vols et/ou des atterrissages auparavant, je pense que ça pourrait aller mais sinon, peut-être tu peux perdre ton grade mais tu pourras rattraper le coup en faisant des « pattern work » et donc rattraper ton grade perdu

Voilà mes stats
Il me reste 4 vols avant d’arriver aux 100 requis pour 90 jours. Et je pars lundi matin. Ca devrait le faire

1 Like

Tu as fait combien d’atterrissages au cours de ces 90 jours?

Il me reste 4 vols avant d’arriver aux 100 requis pour 90 jours. Et je pars lundi matin. Ca devrait le faire 🤣🤣
J en ai 96 pour tout dire dont un vol programmé ce soir

Ça devrait y aller normalement. Et de toute façon, si tu perds ton grade, tu pourras le rattraper facilement

1 Like

Merci my friend

1 Like

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.