How do you align with the localizer on final? (French)

Bonjour à tous ! J’ai une petite question pour avoir un conseile. Sans besoin de me mettre de lien de vidéo sur YouTube justE expliquez moi simplement si vous avez des technique lors de l approach pour vous alignez par rapport à la piste vous le faites manuellement ou vous sélectionnez HDG ?

salut! Bienvenue sur le forum! Nous parlons anglais sur le forum, mais si c’est l’avion qui suit votre plan de vol, je pense que le fait d’appuyer sur NAV fera que le pilote automatique suivra votre plan de vol.

-Joseph, avec l’aide de Google Translate.

3 Likes

Great question!
IFC doesn’t allow other languages besides English so sorry - To answer your question

You can turn on the navigation or you can do it manually by making small turns to keep on track.

1 Like

salut! Ce sujet devrait appartenir à #support:francais. e vous remercie

I used google tranlsate

1 Like

je vais t’envoyer un message privé pour tes questions.

(For other people, pending someone put this closed or in #support:francais i will DM the guy to answer his question in French :)

1 Like

Support is only used if there is a problem with the simulator. In this case - there isn’t but the OP is asking for some advice on how best to do something.

2 Likes

Is French allowed in other categories? I don’t think…

No. It is not. Sorry. They can use an English translator, though this whole post makes me want to learn other languages :).

Bonjour @Julien2! Parlez vous anglais? Sinon, contactez un utilisateur et demandez-lui de le traduire. :)

After seeing that it’s been mentioned it’s an English only environment- why come back 8 hours later?

Dépend de l’avion. J’aime voler en finale manuellement, personnellement. Vous pouvez toujours vérifier la carte d’approche de l’aéroport vers lequel vous volez. :)