Correct ATC Procedures

Hi and welcome to the forums! Check this out!
https://community.infiniteflight.com/t/pilot-phraseology-guide-pilot-phrases/6396?u=cptnathanhope

You may also want to check out the multitude of tutorials that @Mark_Denton and @Tyler_Shelton posted on the official Infinite Flight YouTube channel!

4 Likes

Ciao e benvenuto a bordo alla comunità!
Hello and welcome aboard to the community!

1 Like

Oh thanks for the quick answer,but as you can see, text you sent me is a sort of glossary and not a sequence of activity
Tnks

ciao buzz,
Fa piacere trovare un italiano e grazie del benvenuto
Provo a chiedere a te, nella speranza riesca a farmi capire meglio.
Sto cercando

1. sequenza di azioni da compiere con atc in decollo e atterraggio
  2. distanza ottimale per xhiamare inbound all astroporto di destinazione

Beh chere68 prima di tutto per rendere chiaro io sono di Panama, non italiano, ma io vengo da una famiglia italiana così parlo qualcosa di italiano. Mi piacerebbe aiutare, ma io non sono un ATC, quindi non sono così esperto in questo, ma è possibile leggere il tutorial qui. Buon Atterraggio!.

Well @chere68 first of all to make clear I’m Panamanian, not Italian, but I come from an Italian family so I speak something of Italian. I’d like to help you, but I’m not an ATC, so I’m not so expert in that, but you can read the tutorials here. Happy Landings!.

ok, my fault.
I wasn’t Able to explained myself: I Will not become at controller,bit only Know procedures to make a proper depa and land

1 Like

Quindi stai dicendo che non vuoi essere un ATC, solo un normale pilota? Leggi i esercitazioni per piu informazioni, questo ti puo aiutare.
So you’re saying you do not want to be an ATC, just a regular pilot? Read the tutorials for more information, this can help you.

Is this what you requested?

Question: do you want to be come an advance ATC? But you want to know how to control first?

1 Like

ye, regular pilot.
I have look in tutorial, but nothing that explain me a sequence.
Which id first thing i have to do?
Call a taxi for runways i choose for flight plan? Or i dont know what…

abbiamo bisogno di più membri italiani di questo forum. come un italiano me, saluto voi.

2 Likes

Hi and welcome to the forums,

Suggest you check out the tutorial section of the forum, this thread might be of help to give you an idea of what is neede:,

1 Like

Ciao se hai bisogno di aiuto mandami un pm!
Hi if you need help send me a pm!

Dispiace, parlo un po Italiano.

Io parlo italiano anch’io @Riley_Dunshea ma per favore , torniamo in tema.

https://community.infiniteflight.com/t/translations-in-language-categories/42254

Not relevant to assisting. But I’d like to remind everyone about this important reminder if you don’t speak an alternate language fluently.

1 Like

Io posso dare una mano

Ciao, sono uno dei pochi membri italiani del forum e stiamo aggiungendo contatti al gruppo whatsapp, se sei interessato inviami un messaggio in privato con scritto Nome, Cognome e Numero Telefonico, grazie.

Mattia Bordoni

1 Like

Anche io ✋✋

Man I’d love to join your whatsapp group just to be able to practice italian :p

Necroposting.