Airbus A330 Rework


#2463

Hmmm, I wonder what’s next…

🤔 Hmmmmmmm


#2464

If the A330 Rework is next, I’ll actually show you a pic of me crying through PM lol


#2465

A330 would be nice to have reworked in 2019. With all this new technology, it would be great! (Maybe we’ll get the NEO, and maybe the a350.


#2466

I hope they do a «what do you want next?» poll like they did with the MD11/DC10. That was really fun


#2467

Could this be a hint of an upcoming A330 rework?
When in ground, the A330 tends to be a little pitched down because of the shorter landing gear.
And the “wait for it…”.


#2468

Speculation already, eh? 😜
I think all of us who have voted would hope it’s the A330, but we don’t know until a clear spoiler is realeased, or until there is official news.


#2470

I’m not feeling it…


#2471

I think it’s the A10 tbh. I just checked it out actually-its not a 330 unfortunately. The A330 would have much more of a positive pitch angle on approach (tho you’re 100% on the ground part!) and the flare would have been closer to 5-9 degrees nose up. Good catch tho. It’s GOTTA be coming if they did the 737 first.


#2472

Infinite flight community : Yay we might be getting a possible A330 rework for the next update !! Let’s celebrate 🎉

Next Update

Devs : Now introducing our new reworked Cessna 172 hope you guys enjoy !

No shade thrown just all jokes lol


#2473

OOOF is it actually the c172 😒


#2474

Even if it was, we shouldn’t complain. Though I doubt another GA rework/addition will come soon with the recent addition of the TBM, we still need to be mindful of the other 63314 users on the forum ;)


#2475

Knowing infinite flight right now 😒 probably will
However two aircraft that can benefit from the 737 “touch up” the 748 and 777 the a330/a340 and 757/767 are just so bad that they cannot be fixed by a simple touch up


#2476

Who didn’t vote by the thousands for the A330


#2477

I’m pretty sure people didn’t vote for an a-10 rework in mass
They seem to ignore the majority vote and do what they want hence we haven’t seen a350 yet


#2478

#2479

Infinite flight is basically running up an escalator going down they release a new aircraft with new features and the last aircraft become outdated it’s a constant cycle I bet we will see a topic pop up soon that says 787 rework


#2480

So… I was looking over the “rework” blog post someone posted… Its clear the A330 is badly in need and a few key points were:

-Jason mentioned the A330 rework at least half a dozen times. It seems we’re all not flying it (perhaps due to the need for a rework-myself personally due to lack of liveries and a -200)

-He also mentioned the subscription model so I just did some math…

-1129 votes X $9.99/month X 26 months that the topic has been open=$293,246.46 in revenue from the voters in this thread (IF they all have a monthly live sub or even a sub at all which I’m sure some don’t)

-Anxiously awaiting this still.

But I’m beginning to think that when we do finally get the A330 we’re all anxiously awaiting-it’s likely gonna blow all the rest of the planes out of the proverbial sky. Just think-taking wingflex and all the goodies we got from the 787/DC10/MD11/A320/A10/737 launches and reworks.


#2481

I’m wondering what infinite flight will do with the offsprings of the series like the max and neo


#2482

ADD Iberia livery


#2484

How about we discuss that when the rework is confirmed…